Rollespils-nørderi!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

FEAT - Rouge-talents

+2
Gezmo
superagurk
6 posters

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

FEAT - Rouge-talents Empty FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Fri 24 Oct - 10:56

Som Rouge kan man en masse sjov og ballade udenfor kamp.. i kamp er man derimod forholdsvis sårbar og kan primært uddele dam-ved at ramme modstanderens WEAK-points (Sneak-attack)

I kamp har man forskellige muligheder for at anvende sneak-attack, dvs i suprise rounds... ved flanking .. ved at fange modstanderen flat footed.. etc... mulighederne er der, men imod folk med uncanny dodge er der reelt ingen chance for at ramme et weak point..

- Vi er dog blevet enige om at man kan anvende "Feint" til at forvirre (selv folk med uncanny dodge.. dog med en penalty (bonus til ham med uncanny dodge) ...

For at gøre Feint til en lidt smart kampstil kræves improved feint, så du rent faktisk kan feinte som en move action og angribe i samme runde.. Du kan stadig ikke bevæge dig og feinte...

Jeg forestiller mig at kamp-stilen, med Feint, kunne være fed (uden at være overpowered) ved at man kunne tage en "moving feint"-feat (/rouge talent - egentlig fair at det kun er rouges da det appellere mest til deres kamp stil)..
Feat'n/talentet vil naturligvis kræve at man havde improved feint (+comb expertice) i forvejen og den skulle gøre det muligt at Feinte som en del af en tumble/move action ... Således at man i bevægelse kunne feinte..

Eksempelvis... Mirk the rouge charger henimod den store savlende Orc.. Der står klar til at tage imod det voldsomme angreb.. Netop som Mirk når indenfor rækkevidde, ændre han retning og laver en hastig manøvre der bringer ham uden om Orc'ns våbenparade, og Mirk hamre sit short short op under armen på Orc'n der modtager et AV hit...

- Jeg ved ikke hvad i synes, men jeg mener bestemt at feinte bør kunne blive en del af en move-action ..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Gezmo Fri 24 Oct - 11:34

På sin vis er jeg enig i, at det bør kunne lade sig gøre. MEN det kan altså også blive en helt enorm fordel at kunne bevæge sig samtidig med at man feinter.

Jeg er enig i, at det kræver imp. feint og comb. exp. + ekstra moving feint feat/rogue talent. Dog vil jeg mene at man IKKE kan charge samtidig - dette virker simpelthen ikke logisk (så derfor et dårligt eksempel, Kim Smile), desuden kan du heller ikke tumble samtidig. Hvem har set en person lave badutspring, feinte og angribe - samtidig? Ikke jeg.

Derudover vil jeg mene at det bør give en penalty til feintet, hvis man samtidig bevæger sig. Det gør det unægteligt sværere at snyde en modstander samtidig med at man bevæger sig over mod ham. Denne straf kunne være -2 til checked.

Måske skulle man også sige at et feint move kun kan gøres på halv movement - lige som tumble?
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Wordenskjold Fri 24 Oct - 11:58

Here goes:

Feint On the Move
You can feint while moving towards an enemy
Prerequisites: Improved Feint, Combat Expertise, Base Attack Bonus 4
Benefit: You can feint while moving towards a target. This action cannot be used as part of a charge. You take a -2 to the bluff roll because of the improved difficulty of moving while feinting.
Special: If you use the feint as part of a tumble, you take a -4 penalty to the tumble roll, and a further -2 to the bluff roll.
Normal: Feinting is a move action.

Så skal den ikke diskuteres mere. Smile
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Fri 24 Oct - 12:02

Gezmo wrote:
Jeg er enig i, at det kræver imp. feint og comb. exp. + ekstra moving feint feat/rogue talent. Dog vil jeg mene at man IKKE kan charge samtidig - dette virker simpelthen ikke logisk (så derfor et dårligt eksempel, Kim Smile), desuden kan du heller ikke tumble samtidig. Hvem har set en person lave badutspring, feinte og angribe - samtidig? Ikke jeg.

- eksemplet er det ikke ment som om at han charger med dobbelt movement osv.. det er mere et eksempel på at man kan "Feinte" et charge, og så reelt snyde sin modstander til at tro dette...

Gezmo wrote:
Derudover vil jeg mene at det bør give en penalty til feintet, hvis man samtidig bevæger sig. Det gør det unægteligt sværere at snyde en modstander samtidig med at man bevæger sig over mod ham. Denne straf kunne være -2 til checked.

Måske skulle man også sige at et feint move kun kan gøres på halv movement - lige som tumble?

Jeg synes egentlig ikke at man bør tage penalty for at "feinte on the run", man har trods alt betalt 3 feat for at kunne dette.. og man skal stadig lave et check for at det lykkes ... Til sammenligning kan man bare sørge for at man konstant flanker og på den måde uddele sneak dam. - det er klart den simpleste måde at få sit sneak attack - men tilgengæld også lidt kedeligt..

... Movement.. max.. tjae.. synes det er fair nok at man kan bevæge sig 30 fod..


Last edited by superagurk on Fri 24 Oct - 12:07; edited 1 time in total
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Fri 24 Oct - 12:06

Wordenskjold wrote:

Så skal den ikke diskuteres mere. Smile

Den skal altid diskuteres mere .. jeg mener ikke der bør være penalty til at feinte on the move.... tilgengæld har jeg det sværere at forholde mig til at feinte mens man tumbler.. der synes jeg bestemt at -4 er på sin plads.. måske endda - 5 ..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Wordenskjold Fri 24 Oct - 12:08

At Feinte er i forvejen helt klart den nemmeste af alle combat maneuvers. Den tager ikke skade af en -2 penalty for at feinte mens du løber hen mod en modstander.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Gezmo Fri 24 Oct - 12:10

Nu ser jeg ikke feint on the move som værende et alternativ til til flanking... har du tænkt dig at løbe ind og feinte din modstander, løbe væk igen for derefter igen at løbe imod ham og feinte? Nej, vel. Det er derimod en enorm fordel for at kunne komme ind på livet af især monstre med reach (og samtidig kunne give sneak dam) for derefter - forhåbentlig - at flanke, eller blive ved med at feinte ham, bare normalt.

Jeg synes faktisk Nørregaards forslag er rigtig godt. Kan det virkelig lade sig gøre at nå til enighed så hurtigt?? confused
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Fri 24 Oct - 12:16

Gezmo wrote:Nu ser jeg ikke feint on the move som værende et alternativ til til flanking... har du tænkt dig at løbe ind og feinte din modstander, løbe væk igen for derefter igen at løbe imod ham og feinte? Nej, vel. Det er derimod en enorm fordel for at kunne komme ind på livet af især monstre med reach (og samtidig kunne give sneak dam) for derefter - forhåbentlig - at flanke, eller blive ved med at feinte ham, bare normalt.

Jeg synes faktisk Nørregaards forslag er rigtig godt. Kan det virkelig lade sig gøre at nå til enighed så hurtigt?? confused

At kunne nå ind på et monster med reach og sneake, kræver alternativt at du laver et tumble check og kommer ind så du flanker.. ... Med feint on the move behøver du ikke at flanke, men du skal stadig tumble for at komme ind og du får minus til dit feint..
Rent game mech. så er det altid lettes at uddele sneak ved at flanke..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Fri 24 Oct - 12:27

Wordenskjold wrote:At Feinte er i forvejen helt klart den nemmeste af alle combat maneuvers. Den tager ikke skade af en -2 penalty for at feinte mens du løber hen mod en modstander.

Feint er teknisk set ikke en combat manuevre ... Checked fungere dog ved et lignende princip, som dog er skill baseret...

Rent teknisk så kan jeg ikke se at der skulle være ulempe ved at bluffe når man løber mod en.. det kræver måske en lidt speciel teknik - derfor ekstra feat..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Wordenskjold Fri 24 Oct - 12:29

I stand firm!
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Fri 24 Oct - 12:41

hmm
























--- Så må man jo lige overveje situationen og om det er muligt at flytte den kropsvægt..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Gezmo Fri 24 Oct - 13:11

Ja er nu meget enig med nørregaard i denne diskussion. Hvis ikke der gives penalty til feint on the move, bliver den alt for effektiv
At kunne nå ind på et monster med reach og sneake, kræver alternativt at du laver et tumble check og kommer ind så du flanker
Jamen jeg snakker squ da ikke om det! Jeg snakker om feint on the move kontra flanking under en hel kamp. Det er ikke alternativer, men derimod to ting, der virker sammen: Feint on the move for at komme ind på ham og give sneak dam i første runde og derefter forhåbentlig kunne flanke, når man står i nærkampen - eller alternativt feinte ham på normal vis.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Fri 24 Oct - 14:01

Gezmo wrote:Ja er nu meget enig med nørregaard i denne diskussion. Hvis ikke der gives penalty til feint on the move, bliver den alt for effektiv
At kunne nå ind på et monster med reach og sneake, kræver alternativt at du laver et tumble check og kommer ind så du flanker
Jamen jeg snakker squ da ikke om det! Jeg snakker om feint on the move kontra flanking under en hel kamp. Det er ikke alternativer, men derimod to ting, der virker sammen: Feint on the move for at komme ind på ham og give sneak dam i første runde og derefter forhåbentlig kunne flanke, når man står i nærkampen - eller alternativt feinte ham på normal vis.

Jeg siger bare at for at deale sneak dam ud.. så kan man hvis der er Flank mulighed.. nøjes med at tumble sig ind til der hvor der kan flankes fra...

Når man er i kamp kan man i teorien feinte hele tiden ligesom man kan flanke hele tiden.. ..

Jeg tror enten vi snakker forbi hinanden eller om noget hvor nogen hidser sig op uden stor grund.. eller en blanding ..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Gezmo Fri 24 Oct - 14:11

Jeg hidser mig nu ikke op, så det skal du ikke være bekymret for Smile

Og jeg tror, som du siger, at vi nok mener det samme, men skriver det på to forskellige måder
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Fri 24 Oct - 14:14

DU HIDSER DIG OP!! !! ! ! ! ! Mad !!
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Flejno Fri 24 Oct - 17:04

Der er 1 effekt som jeg ikke kan lide ved det feat ... rogues sneak attacker nu hver runde ... rent regelmæssigt vil du nu kunne sneak attacke lige meget hvordan og hvornår hvor den tidligere var rimelig sitationsbaseret...

Det er måske ikke helt ude i hampen at de får lov til det ... men bare underligt. Opvej også lige den skade som bliver hamret ud så. En lvl 6 rogue vil da smække 3d6 ekstra skade ud hver runde i forhold til en fighter som har 10% større chance for at ramme og et ekstra angreb med lav sandsynlighed ...

rent mechanics kan man også pensle den lidt mere ud. Ellers kan der laves weird stuff som en rogue på en hest som laver ride-by-move-on-feint-attack osv ... ... ... hvilket faktisk er meget cool ... Det er tydeligvis en jonglør som står op et ben og sneak'er med en tændt fakkel.

Haha ... hvilket minder mig om ... det som Kim foreslår er allerede lavet ... det kaldes skirmish Very Happy
Flejno
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1321
Join date : 2007-12-16
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Wordenskjold Fri 24 Oct - 17:47

Rogues sneak attacker da ikke i hver runde - det er helt afhængigt af hvor vidt de klarer deres feint.

Det eneste man får ud af at tage denne feat er, at man får lidt mere mobilitet end de sædvanlige 5'.

Skirmish er noget helt andet.

Læser du nogensinde dine posts igennem inden du trykker 'Send'? Very Happy
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Flejno Fri 24 Oct - 21:30

rogues har muligheden for sneak attack hver runde nu ...
skirmish = sneak attack når du har bevæget dig ...

jeg har ikke sovet i nat og er generelt supersmadret ... så jeg må faktisk poste alt jeg vil uden nogensinde at tænke over det ...
Flejno
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1321
Join date : 2007-12-16
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Sat 25 Oct - 1:37

Ja lad os nu se.. Rouges får muligheden for at sneak-attacke i hver runde på bekostning af en bunke feats (som de ikke bare griber ud af den blå luft og kaster rundt med), og så er det vel og mærke kun imod modstandere der er modtagelige overfor sneak attack.. derudover skal feintet lykkes, rougen skal ramme... og derefter så er Rougen stadig meget modtagelig overfor et par slag, der hurtigt kan sende rougen til tælling..

Jeg synes ikke at featen er overpowered hvis det er det der hentydes til... På lvl. 5 kan en wizard eksempelvis deale monster dam på store afstande.. og en barbar med powerattack er heller ikke helt ringe til det..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Quang Sat 25 Oct - 9:02

for det første så er jeg helt enig med nørregaard. Den forslåede feat synes jeg er helt fin.

Noget andet er, at hvad vil du bruge den til Kim. Chez er jo aldrig i nærkamp... Smile
Quang
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1522
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Flejno Sat 25 Oct - 10:49

Sålænge at der ikke bliver lavet random ting med featet som begynder at blive underlige - eksemplet med hesten fx - så har jeg det også fint med det feat.
Flejno
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1321
Join date : 2007-12-16
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Wordenskjold Sat 25 Oct - 11:10

Hehe, hvad brokker du dig så over? Razz
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Flejno Sat 25 Oct - 11:51

at der bare bliver indført feat uden rigtig at tænke tingene igennem. At rogue nu pr definition har muligheden for at sneak attack kan blive problematisk Smile
Flejno
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1321
Join date : 2007-12-16
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Gezmo Sat 25 Oct - 12:08

At rogue nu pr definition har muligheden for at sneak attack kan blive problematisk

Hmm 'pr. definition'? Jeg har endnu ikke set en feat som hedder "Rogues can sneak attack every round, per definition!"

Og han skal altså bruge en del feats på at kunne få lov, samtidig med at alle checks skal lykkes, så jeg synes ikke det lyder overpowered. Ellers kan man jo heldigvis lave tingene om igen Smile
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Wordenskjold Sat 25 Oct - 13:34

Flejno wrote:at der bare bliver indført feat uden rigtig at tænke tingene igennem. At rogue nu pr definition har muligheden for at sneak attack kan blive problematisk Smile

Ex-fuckin'-cuse me, men hvad tror du dette her er? Smile

Dette er en debat-tråd, hvor vi i fællesskab tænker tingene igennem med det formål at man kan rette op på et problem som en af spillerne har. Der er ikke indført noget før det står i den tråd der indeholder endelige house rules.

Der er ikke noget der forhindrer en barbarian i at power attacke hver runde, og senere hen adskillige gange i runden. Et power attack fra en barbie, der har 18 Str, og rager giver +9 dam, og det alene svarer til mere end to sneak attacks.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by AskHL Sun 26 Oct - 16:12

...og Mirk hamre sit short short op under armen...

Who wears short shorts?
AskHL
AskHL
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 397
Join date : 2007-12-16

Character sheet
Name: Ask Hjorth Larsen
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Wordenskjold Sun 26 Oct - 17:52

We wear short shorts!
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Gezmo Sun 26 Oct - 18:39

Det er vel nærmere en crit hit at flå en anden mands short shorts op under armene på ham - det er noget af en olfert at få, fy for den Mad
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by AskHL Sun 26 Oct - 21:28

Det er vel nærmere en crit hit at flå en anden mands short shorts op under armene på ham - det er noget af en olfert at få, fy for den

Ja, men de fleste olferter udøves jo i forbindelse med et sneak attack - måske skal vi lade det være en slags combat manoeuver, der kræver et touch attack og nogle grapple checks, og så kan man kun udføre den hvis modstanderen er flatfooted over for en. Så kunne man evt. have et feat der hedder "Improved Wedgie" der gør at man får en bonus på +4, som yderligere kan kombineres med vores house rule-feat Offensive combat training. Det er så spørgsmålet hvilken tilstand man er i, når man får en olfert - entangled, pinned, helpless og hvad de ellers hedder. Nogen forslag?
AskHL
AskHL
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 397
Join date : 2007-12-16

Character sheet
Name: Ask Hjorth Larsen
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Gezmo Sun 26 Oct - 21:42

når man får en olfert er man vel i extreme pain og får derfor seriøs penalty til spellcraft checks for at kunne koncentrere sig om spell casting. Desuden må man være humiliated efter at have fået en olfert. Dette kunne give minus til attack
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by AskHL Sun 26 Oct - 22:07

"Humiliated characters receive a -4 embarrassment penalty to charisma-based skill checks. Furthermore, characters who are humiliated automatically fail any intimidate skill checks."
AskHL
AskHL
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 397
Join date : 2007-12-16

Character sheet
Name: Ask Hjorth Larsen
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Sat 8 Nov - 15:50

Feint generelt.. Når man laver en feint action, så forsøger man at snyde modstanderen..

Som det ser ud nu, så ruller man engang og med succes, så er modstanderen flatfooted i en runde..

Kunne det tænkes at det ville være mere naturligt at når man feintede, så laver man en "slag/check" for hvert angreb man vil udføre imod ham du feinter? Således at der ved flere angreb er risiko for at modstanderen forudsiger det ene, men ikke det andet?
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Flejno Sat 8 Nov - 15:53

pr definition kan du ikke udføre flere angreb når man feinter ... du bruger en move action ... har 1 standard round tilbage ... og min hukommelse har ikke pt nogen entries omkring buffs som giver ekstra angreb ved standard actions ...

og feint -> modstanderen mister dex ved det NÆSTE udførte angreb ... og ikke andre ...
Flejno
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1321
Join date : 2007-12-16
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Wordenskjold Sat 8 Nov - 16:00

Holdt Stop Stands!!!!!

Successful Feint:
Modstanderen mister AC bonus mod dit næste melee angreb.
Ikke flat footed.
Ikke en runde.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Gezmo Sat 8 Nov - 16:14

Når du skriver 'mister AC bonus', Nørregaard, så går jeg ud fra du snakker om dex? og hvad hvis man også har bonus fra eksempelvis wis mister man så også den?

Og Kim, man kan altså kun feinte én gang i runden, som der bliver påpeget. Jeg vil gerne se skak-manden stå og feinte fire gange og levere fire slag indenfor seks sekunder (en runde).... bounce
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Flejno Sat 8 Nov - 16:16

nørregård ... hvad skal du have for at købe en pizza ... og bringe den til lyngby ?? husk cola også ...
Flejno
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1321
Join date : 2007-12-16
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Wordenskjold Sat 8 Nov - 16:23

Piv, ja jeg mente Dex bonus. Kun Dex bonus. Ikke Wis. Ikke Dodge. Ikke Fighting Defensively, Ikke Combat Expertise. Kun Dex.

Francker, Jeg skal have rigtig meget for det.
http://www.gordion-pizza.dk/
Det ligger 3 minutter fra din dør. Tag dig sammen. rendeer
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Flejno Sat 8 Nov - 16:29

... come on ... jeg lider og har multi ondt i foden ....
Flejno
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1321
Join date : 2007-12-16
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Sun 9 Nov - 19:48

Nå, men mit forslag var ikke at man feinter flere gange, det var blot at man lavede et check for hvert angreb når man feinter en modstander..

Med TWF har et system der giver to angreb i en standard action og derudover kommer evt. attack of OPP..


Men det var blot en idé og jeg ved godt at det kræver at man ruller en d20 ekstra, men jeg synes det var en sjov idé når nu der alligevel er så mange tiltag igang ... Folk lader til at være imod det, så skidt pyt...

(- det kunne også have afbalanceret problemer med flere sneakattacks i runden, men det løses vist på anden vis -)
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Wordenskjold Sun 9 Nov - 23:26

Idet feint er en move action kan du kun lave et enkelt feint i runden. (Well, du kunne osse lave to, men det ville jo ikke rigtigt gi' nogen mening)

Samtidigt virker feint kun mod dit næste melee angreb.

Ergo vil du max kunne fjerne dex bonus til et angreb i runden.

Hvis vi nu udvider feint til at gælde mod flere end et enkelt angreb kommer det helt ud af kontrol.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Mon 10 Nov - 15:59

Jeg tror at vi har brugt feint som at modstanderen mistede sin dex overfor den der feintede runden ud.... men jeg synes også det giver fint mening at det kun er overfor ens næste angreb.. (OBS - endnu en ulempe i forbindelse med TW, PIV PIV!! )
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Gezmo Mon 10 Nov - 16:02

(OBS - endnu en ulempe i forbindelse med TW, PIV PIV!! )

Jeg har egentlig ikke hørt dig gøre andet end pive over rogue klassen. Sjovt nok er du den første der gør det, hmm scratch
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Quang Mon 10 Nov - 16:31

Ja jeg har heller ikke hørt andre. Det der efter min mening gør rogue klassen fed, er jo at den kan alt det de andre ikke kan. Man er sgu ret uundværlig som rogue.
Quang
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1522
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Mon 10 Nov - 16:43

jeg piver ikke over rouge klassen.. bare lidt over at folk ikke kan lide min holdning til at rouge klassen skal kunne bruges som assasin
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Wordenskjold Mon 10 Nov - 18:32

Jeg har ikke påstået at en rogue ikke kan bruges som assassin, men til gengæld er hans plads ikke i en åben kamp.

Kamp er ikke snigmorderens medie. Snigmorderen arbejder alene og tager sine mål når der ikke er vidner, og når de er forsvarsløse.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Quang Mon 10 Nov - 19:28

præcis
Quang
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1522
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Wordenskjold Mon 10 Nov - 19:32

Jeg kan ikke helt forstå det, Kim.

Du vil gerne lave en assassin type.
Der findes en ret effektic assassin PrC
Men du vil ikke bruge den PrC på trods af at det er det, du vil med din character.

I am perplexed...
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Mon 10 Nov - 19:41

Jeg synes bare at der er for meget rod med prestige class's, da flere ofte synes at de er ubalanceret og de er i det hele taget svære at holde styr på.. derfor foretrækker jeg coreclass's..

meeen.. nu må vi se om jeg bliver ved med at køre i Coreclass's som tingene udvikler sig
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Wordenskjold Mon 10 Nov - 20:51

Har du læst på Assassin klassen?

Jeg synes at den passer perfekt på Chez.

(Det kræver 5 ranks i stealth, så det er nu, du skal til at overveje det.)
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by superagurk Mon 10 Nov - 21:10

har muligvis læst den, men længe siden..

jeg må hellere tjekke den igen, men havde regnet med at jeg vil køre core class
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

FEAT - Rouge-talents Empty Re: FEAT - Rouge-talents

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum