Rollespils-nørderi!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Paladin Upgrade

3 posters

Go down

Paladin Upgrade Empty Paladin Upgrade

Post by Wordenskjold Wed 5 Nov - 11:27

Paladins Suck!

De kan ikke måle sig med en Fighter eller en Barbarian i kamp.
Deres spells er få og usle.
De er afhængige af 5 ud af 6 stats i modsætning til f.eks. en wizard, som reelt kun skal have 1 stat.
Deres Lay on Hands er ubetydelig i skyggen af Clerics healing
De er umulige at rollespille pga deres LG alignment restriction.

I det hele taget er jeg stor tilhænger af at ændre en hel del på
Paladin-klassen.

Alignment-mæssigt mener jeg at en paladin kan være alle skygger af god. En paladin bør være en crusader for det gode, og hans måde at gøre det på bør svare til hans gud's alignment.

Der bør så være et tilsvarende (Og meget lignende) modstykke i form af en Shadowknight eller noget i den stil.

Nu er der ingen, der spiller Paladin, men hvis der
skulle være nogen, der ville lave en paladin, kunne man eventuelt kigge
på noget i **Denne Stil**
Jeg synes at der er vildt meget potentiale i oaths.

Kig på det, og sig til hvis I vil lave en alternativ Paladin som backup Character.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Paladin Upgrade Empty Re: Paladin Upgrade

Post by Gezmo Wed 5 Nov - 13:14

Spændende, MEGET spændende.

Jeg har også altid syntes at paladins var nogle fesne typer - især på de højere lvls. Det var også derfor jeg lavede min oliemand, hvor jeg prøvede at give paladinen en del arrogance og kant for at han ikke skulle være for overgod, og desuden kun gå op til lvl 5 paladin for derefter at hoppe i olie prestigeklassen.

Den gamle slags paladin har stort set alle sine gode muligheder indenfor de første 5-7 lvls og derfor har den aldrig været attraktiv som singleklasse, men kun som springbræt videre til en prestigeklasse.

De nye alternativ virker meget spændende og giver en helt ny type spiller. Det gør det bestemt mere interessant at rollespille en paladin. Jeg kan også godt se nørregaards forslag omkring at ophæve restriktionen om kun LG er fornuftig. Jeg vil dog så mene at man stadig kun kan være LG eller NG, da CG efter min mening bliver for uberegnelig som paladin. Man skal trods alt følge love, og regler en smule for at kunne opretholde det "gode" på en paladin-måde.

I like it! cheers
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Paladin Upgrade Empty Re: Paladin Upgrade

Post by Wordenskjold Wed 5 Nov - 13:31

Det var godt at høre.

Vi skal bare lige sætte os ned og beslutte en endelig version for klassen. Spellcasting er jo fjernet til fordel for oaths og så videre...
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Paladin Upgrade Empty Re: Paladin Upgrade

Post by Gezmo Wed 5 Nov - 14:17

Ja indtil videre er det jo kun et forslag og det skal nok lige pudses en smule til. Men det ser lovende ud og jeg er ikke i tvivl om at det kan blive en fed klasse. Jeg vil se om jeg ikke kan få tid til at kigge lidt på det i aften
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Paladin Upgrade Empty Re: Paladin Upgrade

Post by superagurk Wed 5 Nov - 14:23

Jeg har kun lige skimmet linket.. så jeg er ikke vildt godt inde i sagen, men min holdning til paladiner:

1: LG og kun LG..

2: De skal have vilde saves og spells/ eller spell-like-powers (smite evil etc.).. divine spell schools kunne man nok arbejde lidt ud af historien...

3: Rent rollespilsmæssigt har de et kæmpe potentiale, men som de er, så er de "obligated" til at arbejde for deres sag = det godes sag .. Det er det der gør dem så besværlige i en gruppe, der ikke er good.. Når det så er sagt, så bør der være mange relics - crusader items der har stor værdi for paladins.. hvis de skulle arbejde sammen med "no-goods" kunne det være pga en oath, en mission for the greater good ell.lign...

4: Jeg har ikke tjekket op på pathfinder udgaven af paladins.. men med de gamle regler var paladins meget cool (nok især på lvl 3-5 som nogen nævner.. men deres spells var altså også ok at have i baghånden på højere levels).. Jeg mener at paladins skal have sine forcer i som crusader, i mine øjne er det en god kriger og som standhaftig/modstandsdygtig mod alt ondt (inkl. spells, curses, sygdomme)...


... Bare lige lidt om mine holdninger og jeg sætter mig ikke uenig i de posts der er lavet .. lige med undtagelse af at en Paladin, i dens gamle udformning... har masser af rollespils potentiale...
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Paladin Upgrade Empty Re: Paladin Upgrade

Post by Gezmo Wed 5 Nov - 14:54

en Paladin, i dens gamle udformning... har masser af rollespils potentiale

nej det synes jeg bestemt ikke du har ret i. Du kan enten spille über-fesen god, eller über-fesen god, eller... lad mig se.. JO über-fesen god. Der er ikke andre muligheder
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Paladin Upgrade Empty Re: Paladin Upgrade

Post by superagurk Wed 5 Nov - 15:24

Gezmo wrote:
en Paladin, i dens gamle udformning... har masser af rollespils potentiale

nej det synes jeg bestemt ikke du har ret i. Du kan enten spille über-fesen god, eller über-fesen god, eller... lad mig se.. JO über-fesen god. Der er ikke andre muligheder

Eller über-hardcore-opslugt retfærdighedssøgene.. f.eks. En LG paladin kan sagtens være opslugt af at ville udslette ALT ondt og dermed komme til at slagte nogle creatures blot pga. deres alignment fremfor pga deres egentlige handlinger...

en anden paladin kan godt være blindt opslugt af regler og derfor være opslugt af at bringe "justice" Dvs en paladin kan godt glemme at sætte spørgsmålstegn til om "regler/love" i givne situationer er "for the greater good" og dermed kan han godt tage ud og sætte en bunke bønder på plads og slæbe dem for domstolen, selv om at de måske har gjort oprør for at kunne overleve..

... Jeg mener at der med lidt fantasi sagtens kan laves paladiner der er sjove i et party (også efter de gamle regler) ... den "fornuftige" og afbalancerede paladin er derimod pænt kedelig.. og kan hurtig blive über-fesen rent rollespilsmæssigt..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Paladin Upgrade Empty Re: Paladin Upgrade

Post by Gezmo Wed 5 Nov - 15:33

du har ret i at man kan spille paladin characterer, som dem du opremser. Du skal bare huske på, at hvis det IKKE er en god handling, man udfører bliver man straffet af sin gud og dermed en fallen paladin - og det bestemt ikke særlig sejt. Derfor ender man ofte i den "sikre" hellige, men dog fornuftige, paladin.

En paladin skal ikke bare være selvretfærdig og tro at det han gør er godt, det skal faktisk også være godt. Ellers ender man som i OOTS
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Paladin Upgrade Empty Re: Paladin Upgrade

Post by superagurk Wed 5 Nov - 16:59

jaja.. men at slå onde creatures ihjel kan godt forsvares i flere "good - deties"
Det samme kan det at bringe "justices".. også selvom at ens syn på justices kan være forvrænget...

- Men naturligvis vil ens gud gribe ind hvis man overtræder den guds "love"
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Paladin Upgrade Empty Re: Paladin Upgrade

Post by Gezmo Wed 5 Nov - 19:48

jaja.. men at slå onde creatures ihjel kan godt forsvares i flere "good - deties"
selvfølgelig, men hvad nu hvis dem man "straffer" ikke er onde, men uskyldige personer? Så bliver man pryglet. Hårdt. Og har man en unaturlig og snæver retfærdighedsopfattelse, kommer man uundgåeligt til at straffe de forkerte personer en gang i mellem.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Paladin Upgrade Empty Re: Paladin Upgrade

Post by superagurk Wed 5 Nov - 20:03

Gezmo wrote:
jaja.. men at slå onde creatures ihjel kan godt forsvares i flere "good - deties"
selvfølgelig, men hvad nu hvis dem man "straffer" ikke er onde, men uskyldige personer? Så bliver man pryglet. Hårdt. Og har man en unaturlig og snæver retfærdighedsopfattelse, kommer man uundgåeligt til at straffe de forkerte personer en gang i mellem.

Man kan jo godt straffe dem uden at slå dem ihjel, men forsøge at bringe dem til "justice" ved at overlade dem til "myndighederne" eller lign...
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Paladin Upgrade Empty Re: Paladin Upgrade

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum