Rollespils-nørderi!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Parry, Protection og hele den smøre.

5 posters

Go down

Parry, Protection og hele den smøre. Empty Parry, Protection og hele den smøre.

Post by Wordenskjold Mon 10 Nov - 19:35

Der har efterhånden været en hel del forslag i denne stil. Det seneste er Kim's Interception. Jeg synes stadig ikke at det er attraktivt nok på denne måde. Vi kan
sagtens indføre det, men jeg har svært ved at se at nogen ville bruge
det.

Jeg synes ikke at det skal straffes så hårdt, at man som fighter, paladin eller lignende vil beskytte sin flok, og derfor har jeg arbejdet med parry og Protection. Der er bare massiv modstand over hele banen, så jeg tror efterhånden jeg dropper det. Vil efterhånden hellere bruge min tid på at bygge storyline og så videre.

Jeg begynder lige så stille at indse og acceptere at min fighter ikke kommer til at blive den protector jeg gerne ville have.
Så er der ikke andet end melee psykopat tilbage og so be it. Hvis der er noget jeg kan bygge, så er det da det. Jeg tvivler på at spillet bliver sjovere af den grund.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Parry, Protection og hele den smøre. Empty Re: Parry, Protection og hele den smøre.

Post by Quang Mon 10 Nov - 19:44

jeg orker ikke at læse samtlige posts igennem igen, men er det blevet foreslået at man tager en eller anden unavngiven feat, og dermed får lov til at lægge en del af sin AC til en eller anden klynkende kællings, så denne ikke bliver ramt så nemt... ?

Så giver det god mening at gå efter en kæmpe AC, og samtidig have en anden funktion end bare lige at holde sig selv i live.
Quang
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1522
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Parry, Protection og hele den smøre. Empty Re: Parry, Protection og hele den smøre.

Post by Wordenskjold Mon 10 Nov - 20:59

Tja, det er muligt. Jeg gider ikke spekulere i det længere. Jeg synes allerede at jeg har lagt for meget energi i det, og det virker som om folk har svært ved tanken om at skulle lære flere regler end der allerede er.

Mit ovenstående alternativ er osse så meget mere simpelt.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Parry, Protection og hele den smøre. Empty Re: Parry, Protection og hele den smøre.

Post by superagurk Mon 10 Nov - 21:29

tjae.. jeg kan undvære smøren, men synes at idéen er god.. den må bare ikke ændre for meget i de eksisterende regler og det synes jeg enkelte forslag har gjort...

Jeg arbejder lidt med mit interception forslag, da jeg synes det er naturligt at anvende en combat manuevre, da der allerede er brugt meget krudt på at indføre denne manuevre tingeltangel ting
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Parry, Protection og hele den smøre. Empty Re: Parry, Protection og hele den smøre.

Post by Flejno Tue 11 Nov - 0:28

Den med 1 feat som gør man kan adde sin shield bonus til en ally istedet for sig selv som en immediate/swift action ( den men kun kan gøre 1 gang i turen og som udelukker brug af den anden i samme tur ) tror jeg generelt blev medtaget. Det at beskytte folk oven i det kan man godt rollespille sig en del ud af hvis GM er med på at det er det som sker ...

Så bare overtal dig selv til det Smile Måske er det til gengæld også for effektivt at få folk til at slå på en når det er ac 30 istedet for ac 15... Generelt hader jeg den slags problem stillinger. Jeg er frisk på at afprøve det i nogle tænkte situationer og give situationel bonus'er osv anyways ...
Flejno
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1321
Join date : 2007-12-16
Age : 41

Back to top Go down

Parry, Protection og hele den smøre. Empty Re: Parry, Protection og hele den smøre.

Post by Gezmo Tue 11 Nov - 21:21

Her er et par foreslag, jeg synes er rigtigt lovende:

Opportune Strike (Combat)
Prerequisites: Combat Reflexes, BAB 6+
Benefit: When making a full attack, after making your primary attack, you may choose to hold one (or more, if applicable) of your iterative attacks. Held attacks can be made at any time later in the round as immediate actions, even when it is not your turn. If you hold more than one iterative attack, the two (or more) held attacks need not be made at the same time, although they can be if you so choose.
Special: If you also have the Mobile Combatant feat, you can use that in conjunction with the held attacks, if you so choose.

Shield Ward (Combat)
Prerequisites: Shield Proficiency
Benefit: You may choose to apply your shield bonus to AC to one ally in an adjacent square, in addition to yourself. This active protection counts as an attack of opportunity on your part.
Reasoning: Ability to protect allies is currently lacking.

Shield Ward, Improved (Combat)
Prerequisites: Combat Reflexes, Shield Proficiency, Shield Ward
Benefit: When actively using a shield for defense, you may choose to apply your shield bonus to AC to all allies in adjacent squares, in addition to yourself. Each ally protected counts as one attack of opportunity against the total number you can make in a round.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Parry, Protection og hele den smøre. Empty Re: Parry, Protection og hele den smøre.

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum