Rollespils-nørderi!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Poison

+2
Quang
superagurk
6 posters

Page 2 of 2 Previous  1, 2

Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Wordenskjold Tue 9 Dec - 20:52

OK, her er en paralysation poison:

Paralytic Spider Venom

Level 14 poison, Injury; Save Fortitude DC 16
_______________________________________
Frequency 1 minute (1); Effect 2 Dex damage / paralyzation 1d10 minutes; Cure 1 save


Og en confusion poison:

Essence of a Clouded Mind

Level 12 poison, inhaled*; Save Will DC 15
____________________________________
Frequency 5 rounds (3); Effect 2 Wis damage / confusion 5 rounds; Cure 2 saves
*) 1 dose covers a 5' radius area for 1d4 rounds. Any winds will disperse the effect immediately.

Var der andet?


Last edited by Wordenskjold on Tue 9 Dec - 21:52; edited 1 time in total
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Wordenskjold Tue 9 Dec - 21:07

Nå, ja, Kloroform skal osse med.


Chloroform

Level 8 poison, Inhaled*; Save None (Priced as DC 5)
_____________________________________________
Frequency 1 round (-); Effect 2d8 nonlethal damage ; Cure -
*Requires the imbier to be pinned for the poison to be delivered. Takes a full round to prepare. Each round the target is pinned, the poison effect will continue.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Tue 9 Dec - 21:44

I flueknepningens navn:
Gezmo wrote:
æhhh... poison save.. er det ikke sådan at hvis du saver første gang, så er du home free ligesom du vil være med en hold person? Når du failer i første forsøg, så er du poisoned indtil du har saved (1-2 gange afhængig af poison...) - Har jeg taget helt fejl?

Det kommer an på den enkelte gift, som du også siger. Jeg har lige kigget på nogle af giftene og jeg tog fejl der. De fleste har helt rigtigt at man skal save 1-2 gange (hvis to gange skal dette være i træk).
Igen kommer ovenstående an på hvilken poison der er tale om.. MEN så vidt jeg ved, så er det første save afgørende for om man bliver påvirket på nogen måde eller ej! - ja ligesom med spÆlls

Gezmo wrote:
Jamen jeg er da enig som jeg hele tiden har sagt, så er sammenligningsgrundlaget ringe... Men mht sammenligningsmetoden, så synes jeg at jeg har argumenteret for hvordan prisforholdet mellem æblerne og pærene hver for sig må kunne sammenlignes, Et stort æbler koster 1½ x et lille æble, en stor pære.. hmm jamen den kan vel også godt koste 1½ x en lille pæres pris.. det er vel ikke helt urimeligt...
Du siger at du bruger et dårligt sammenligningsgrundlag (dvs. du giver mig ret), men du bruger det alligevel! Hvordan kan du retfærdiggøre det? Det giver jo ingen mening.
Og igen begynder du at sige: Jamen jeg sammenligner jo pærer med pærer og æbler med æbler. Det var ikke det jeg sagde. Jeg sagde du skal lade være med at sammenligne æbler med pærer.
- Alt hvad jeg vil vide er: "Hvis et stort æble koster 1½ x et lille æbles pris, er det så uretfærdigt at syns at en stor pære koster 1½ en lille pæres pris?"

- For sidste gang... Jeg mener ikke at poison og spells kan sammenlignes direkte, men i den grad de er blevet sammenlignet så kan jeg uddrage følgende:

Poison A er mere effektiv en Spell F

Spell F er mindst ligeså kostbar som Spell G

Poison Q er ca. ligeså effektiv som spell G (men ikke mere effektiv!!)

Derfor koster Poison Q det samme (eller mindre) end Poison A

- Ja.. så gider jeg ikke fluekneppe ligepræcis dette mere for i dag...

Gezmo wrote:I øvrigt synes jeg Nørregaards forslag til prissætningen er god. På den måde kommer det til at hænge fint sammen.

Tjae.. jeg kommer jo ingen vejne hvis jeg siger at det er for dyrt.. så skidt pyt.. men priserne vedrøre dog kun eksisterende gifte

Vedrørende sidst nævnte poisons.. er det nogle du har nappet fra Pazio?

Umiddelbart så kunne jeg godt tænke mig en mere "low-lvl" paralyze poison.. Det kunne være en der paralyzer i kortere tid og evt. med kortere save...
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Wordenskjold Tue 9 Dec - 21:51

OK, her er en low-lvl paralysis poison:

Paralytic Centipede Venom

Level 2 poison, Injury; Save Fortitude DC 10
__________________ ____________________
Frequency 1 minute (1); Effect - / paralyzation 2d10 rounds; Cure 1 save
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Gezmo Tue 9 Dec - 22:09

superagurk wrote:I flueknepningens navn:
Gezmo wrote:
æhhh... poison save.. er det ikke sådan at hvis du saver første gang, så er du home free ligesom du vil være med en hold person? Når du failer i første forsøg, så er du poisoned indtil du har saved (1-2 gange afhængig af poison...) - Har jeg taget helt fejl?

Det kommer an på den enkelte gift, som du også siger. Jeg har lige kigget på nogle af giftene og jeg tog fejl der. De fleste har helt rigtigt at man skal save 1-2 gange (hvis to gange skal dette være i træk).
Igen kommer ovenstående an på hvilken poison der er tale om.. MEN så vidt jeg ved, så er det første save afgørende for om man bliver påvirket på nogen måde eller ej! - ja ligesom med spÆlls
Det her er simpelthen fremragende! Du argumenterer altså med dig selv? Og hvad argumenterer du for/imod i det citat du fremhæver? Jeg tror ikke man kan modsige dig i det du siger, i hvert fald. Pudada tænk at du begynder at fluekneppe dig selv Mad
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Gezmo Tue 9 Dec - 22:15

Paralytic Spider Venom
Level 14 poison, Injury; Save Fortitude DC 16
_______________________________________
Frequency 1 minute (1); Effect 2 Dex damage / paralyzation 1d10 minutes; Cure 1 save
Hvis det skal være en lvl 14 poison og det tager et minut for giften at paralysere modstanderen, kunne DC godt sættes op til 18. Ellers gør de til en lvl 10 poison og hold ved de DC 16.
Chloroform
Level 8 poison, Inhaled*; Save None (Priced as DC 5)
_____________________________________________
Frequency 1 round (-); Effect 2d8 nonlethal damage ; Cure -
Prissæt som DC 10, synes jeg. Ellers bliver den for billig.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Tue 9 Dec - 22:19

Gezmo wrote:
superagurk wrote:I flueknepningens navn:
Gezmo wrote:
æhhh... poison save.. er det ikke sådan at hvis du saver første gang, så er du home free ligesom du vil være med en hold person? Når du failer i første forsøg, så er du poisoned indtil du har saved (1-2 gange afhængig af poison...) - Har jeg taget helt fejl?

Det kommer an på den enkelte gift, som du også siger. Jeg har lige kigget på nogle af giftene og jeg tog fejl der. De fleste har helt rigtigt at man skal save 1-2 gange (hvis to gange skal dette være i træk).
Igen kommer ovenstående an på hvilken poison der er tale om.. MEN så vidt jeg ved, så er det første save afgørende for om man bliver påvirket på nogen måde eller ej! - ja ligesom med spÆlls
Det her er simpelthen fremragende! Du argumenterer altså med dig selv? Og hvad argumenterer du for/imod i det citat du fremhæver? Jeg tror ikke man kan modsige dig i det du siger, i hvert fald. Pudada tænk at du begynder at fluekneppe dig selv Mad

Jeg kan ikke se at jeg modsiger mig selv...

derimod har jeg gentaget mig selv uhyggeligt mange gange... hvis du saver - så er du home free? Sådan har det altid været.. og du kan starte indefra og se at det er det der står ... Hvorefter du siger at det kræver 2 saves... hvorefter jeg siger ja... sådan er det - men såfremt du saver første gange så er kan det første save afgøre om du overhovedet bliver påvirket... og hvis det skal siges igen: SÅ BLIVER MAN IKKE PÅVIRKET AF POISON - HVIS MAN KLARER SIT FØRSTE SAVE - LIGESOM MED SPELLS (bortset fra dem hvor der er ekstra effekter på trods af save succes) -eller det er sådan jeg mener det er.. mens Piv giver udtryk for at det er anderledes eller hvor vil du hen?
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Gezmo Tue 9 Dec - 22:29

For fanden, Kim. Du har det virkelig med ikke at læse hvad folk (og især jeg) skriver! Jeg siger IKKE at du modsiger dig selv. Jeg skriver at du argumenterer MED dig selv. Jeg skriver IKKE at du MODSIGER dig selv!

Jeg siger jo at ingen jo kan være uenig med dig. Hvis man saver, saver man BASTA! Hvor svært er det at forstå? Du skriver noget der er helt åbenlyst. Det kommenterer jeg ironisk, da jeg mener dit spørgsmål er retorisk. Selvfølgelig får man ingen effekt hvis man saver, mm. det udtrykkeligt står der.

Har jeg udtrykt mig klart nok denne gang?
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Tue 9 Dec - 22:38

Gezmo wrote:For fanden, Kim. Du har det virkelig med ikke at læse hvad folk (og især jeg) skriver! Jeg siger IKKE at du modsiger dig selv. Jeg skriver at du argumenterer MED dig selv. Jeg skriver IKKE at du MODSIGER dig selv!

Det må være billedet til højre med det røde hår... man har bare ikke lyst til at kigge på skærmen Wink

Men hvis du må gentage og fluekneppe det jeg siger, så må jeg vel også selv!
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Gezmo Tue 9 Dec - 22:44

Men hvis du må gentage og fluekneppe det jeg siger, så må jeg vel også selv!
Jo da det kan du jo gøre lige så tosset som du vil Smile. I øvrigt ved jeg godt at jeg er ufatteligt lækker på mit forumbillede og jeg har også op til flere gange fået at vide af administratoren at jeg bør overveje et andet billede. Problemet er bare at jeg er mindst lige så lækker på alle de andre billeder! Sådan er det bare.

Som du ved har jeg det med at være spydig og særdeles ironisk i nogle af mine indlæg hvis jeg mener at der bliver sagt/skrevet noget som enten er forkert eller åbenlyst. Og det var altså det der skete før.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Tue 9 Dec - 22:45

Men stop ikke flueknepningen nu! der er stadig spørgsmål vi ikke har fået svar på!!

superagurk wrote:
- Alt hvad jeg vil vide er: "Hvis et stort æble koster 1½ x et lille æbles pris, er det så uretfærdigt at syns at en stor pære koster 1½ en lille pæres pris?"
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Wordenskjold Wed 10 Dec - 18:13

Gezmo wrote:Prissæt som DC 10, synes jeg. Ellers bliver den for billig.

Nej, der er jeg ret uenig, Piv.

Chloroform virker kun så længe du rent faktisk grappler og pinner et offer. Det kræver to fulde runder inden den vil tage effekt, og den virker kun så længe offeret ikke slipper løs inden han mister bevistheden.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Gezmo Wed 10 Dec - 18:31

Du kan jo være uenig ligeså tosset du vil, men 400 gp er for lidt for denne gift. Den er meget effektiv, hvis du vil bedøve bestemte personer og der er INTET save! Det skal altså koste mere. Så simpelt kan det siges. Så kan du samtidig sætte nonleathal dam op til 3d8 eller 4d8, for 2d8 er altså ikke meget og kloroform er hurtigtvirkende i virkeligheden - hvilket jeg mener bør afspejles her.
Sætter du dam til 4d8 og fiktiv DC til 10, synes jeg det passer bedre.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Wed 10 Dec - 19:46

Mht chloroform så tror jeg aldrig jeg ville give 400 gp for den gift.. den er for svær at anvende i forhold til en sap... Måske er den ok på lavere lvls.. men så er pengene også mindre..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by AskHL Wed 10 Dec - 22:19

Du kan jo være uenig ligeså tosset du vil, men 400 gp er for lidt for denne gift. Den er meget effektiv, hvis du vil bedøve bestemte personer og der er INTET save!

Min sarkasmedetektor er offline til vedligeholdelse, men du kan da ikke mene at noget som kræver adskillige grapple-checks og derefter kan undslippes med enten grapple eller escape artist, og i øvrigt er betydeligt mindre skadende end de fleste andre handlinger man kan foretage gratis, og som kræver kontinuerlig investering af tid for personen som anvender giften (i modsætning til alle andre former for gift som virker automatisk fra det øjeblik de bliver anvendt), skal koste noget særligt.

Men jeg synes nu også at kloroform godt måtte give noget ekstra skade, og gerne uden at prisen ændres noget særligt. Som det er lige nu, er den for dyr til low-level chars, og alt for ineffektiv for high-level. Det kan dog være at Bëor vil anvende den, når det igen bliver den tid på måneden.


Last edited by AskHL on Wed 10 Dec - 22:20; edited 1 time in total (Reason for editing : typo)
AskHL
AskHL
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 397
Join date : 2007-12-16

Character sheet
Name: Ask Hjorth Larsen
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Wordenskjold Thu 11 Dec - 0:29

Jeg har ændret kloroform under endelige house rules tidligere på dagen.

Den gi'r nu 2d12, og kommer til at koste 300 for en dosis.

Jeg synes nemlig heller ikke at den var noget særligt værd.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by AskHL Thu 11 Dec - 0:33

Den gi'r nu 2d12, og kommer til at koste 300 for en dosis.

Det kan være Loblo køber noget næste gang vi kommer forbi en by. Så kan vi også se om det er så ubalanceret som Piv påstår.
AskHL
AskHL
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 397
Join date : 2007-12-16

Character sheet
Name: Ask Hjorth Larsen
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Wordenskjold Thu 11 Dec - 0:41

Hvis experilix ikke er vågen endnu til den tid, kan du jo forsøge det på ham først...

Man kunne undersøge effekten langtidspåvirkning af kloroform på den menneskelige hjerne.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Gezmo Thu 11 Dec - 9:27

Mmm og man kunne også bare lade være.

Jeg undrer mig altså over jeres udsagn. Hvis man vil bedøve nogle for at bortføre dem (f.eks. vores stakkels prinsesse) så er grapple checks ikke svære at lave - og hvis giften samtidig gav 4d8 (hvilket den tilsyneladende ikke kommer til) - og så synes jeg giften er utroligt effektiv. Man går for fanden da heller ikke over i en kamp til stor ogre med en klud og siger: "Læg dig lige ned så jeg kan give dig denne klud for munden indtil du besvimer". Kloroform er noget man bruger overfor forholdsvis svage mænd/kvinder som man vil bortføre/kidnappe/skære struben over på og drikke blodet. Der er grapple altså ikke problemet!

Og der er stadig det med at der intet save er. Det synes jeg skal koste mere. Simpelthen.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Quang Thu 11 Dec - 9:41

Piv hold op med at pive...

Det er også svært at slå en person ihjel i kamp, men noget nemmere, når vedkommende sover (coup de grace). Og ja der er et save mod coup de grace, men det kan godt gå hen at være ret højt DC (medmindre man er en lille fesen person, der prøver at save i halsen med en fesen lille sløv kniv, og man ikke har sneak attack), og så kan det jo være lige meget med det save.

Man kunne selvfølgelig også sige at der er et save, men at der skal slåes en naturlig 20er... det kunne så svarer til at man slår en ordentlig brandskid, der går ind og neutralisere chloroform dampene. På den måde er der ca lige så stor chance for at klare det save som det er at klare et save mod et coup de grace lavet med en stor økse med power attack m.m.
Quang
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1522
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Wordenskjold Thu 11 Dec - 9:48

For helvede, Gorm. Når du kan se at jeg er logget på, kunne du da godt lige lade være at svare Piv. Du VED at jeg har en voldsom kløe i mobbe-fingeren, og når Piv kommer med sådan et tude-indlæg her, ville jeg have været først ude med et svar Smile
Det er tarveligt at komme mig i forekøbet. Nu ved jeg hvordan Piv har det, hver gang Kim har leveret en gang vaskeægte Nonsens, og GM er hurtigst på tasterne...

Originalt svar til Piv:
Piv, hvis det er en gift, der kun er anvendelig mod svage individer, (Individer, der alligevel går ned efter et enkelt slag ned en sap eller en sack-o'-pennies) så skal det jo faktoreres med i prisen.

Jeg mener at prisen til dels skal skaleres efter hvor effektivt midlet er mod de udfordringer, som I kunne stå overfor. Hvis I finder det udfordrende at slå en 9-årig pige med voldsom svindsot ned, ja så er det rigtigt - så er denne poison ret effektiv... Laughing
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Thu 11 Dec - 10:02

Wordenskjold wrote:
Det er tarveligt at komme mig i forekøbet. Nu ved jeg hvordan Piv har det, hver gang Kim har leveret en gang vaskeægte Nonsens, og GM er hurtigst på tasterne...

Det kan du sgu ikke mene! det er for lavt! Jeg skriver sguda så meget nonsens så der bør være rigeligt til at alle kan kommentere på det!

Derudover så mangler jeg stadig svar på mit æble - pære spørgsmål!
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Gezmo Thu 11 Dec - 16:39

Quang wrote:Piv hold op med at pive...

Det er også svært at slå en person ihjel i kamp, men noget nemmere, når vedkommende sover (coup de grace). Og ja der er et save mod coup de grace, men det kan godt gå hen at være ret højt DC (medmindre man er en lille fesen person, der prøver at save i halsen med en fesen lille sløv kniv, og man ikke har sneak attack), og så kan det jo være lige meget med det save.

Man kunne selvfølgelig også sige at der er et save, men at der skal slåes en naturlig 20er... det kunne så svarer til at man slår en ordentlig brandskid, der går ind og neutralisere chloroform dampene. På den måde er der ca lige så stor chance for at klare det save som det er at klare et save mod et coup de grace lavet med en stor økse med power attack m.m.
Det dér, Gorm, det er virkelig det mest ynkelige forsøg på mobning jeg nogensinde har set. Ynkeligt. Yn-ke-ligt!

For det første: Pivere er defineret som: "Jeg slår ALTID dårligt. Hvorfor kan jeg ikke slå 20 og derefter 20 igen og så max skade og så... og så bare SMADRE dem alle sammen med min KÆMPE økse." Jeg giver blot min holdning til problemet. Det er vi flere der gør.
For det andet: Hvis du vil mobbe folk skal du først forstå hvad de skriver og mobbe i henhold til det. Der fejler du fatalt! Jeg ved ikke hvordan du får flettet coup de grace ind her, men det har intet med sagen at gøre. Intet. Brandskidder?? Jeg spørger bare.
For det tredje: Jeg snakker HELLER ikke om at Kloroform skal have DC, for det skal den ikke. Jeg snakker om hvad dette bør koste. Der er jeg så uenig med Nørregaard og derfor diskuterer vi det. Det er enkelt og ikke svært at fatte - for de fleste i hvert fald.

Kom igen, Gorm
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Gezmo Thu 11 Dec - 16:44

Nørregaard. Vi kan hurtigt blive enige om at Kloroform er ubrugelig game mechanics mæssigt, men bør dette afspejles i prisen? Det synes du jo så. Kloroform bliver aldrig en gift der er nyttigt, simpelthen fordi der er meget nemmere måder at uskadeliggøre folk på. Det var ikke det jeg snakkede om. Kloroform er en ikonisk måde at uskadeliggøre folk på og det var det jeg pegede på. Ja, det er faktisk noget man oftest bruger mod små, uskadelig kællinger som Gorm. Man bruger den ikke på en stor granvoksen brøleabe. Ham tæver man ned med et eller andet våben.

Men prisen er i og for sig ligegyldig form mig. Den kan koste 300 gp hvis det er det der bestemmes. Det gør den bare ikke mere attraktiv.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Thu 11 Dec - 17:18

Gezmo wrote:Du kan jo være uenig ligeså tosset du vil, men 400 gp er for lidt for denne gift. Den er meget effektiv, hvis du vil bedøve bestemte personer og der er INTET save! Det skal altså koste mere. Så simpelt kan det siges. Så kan du samtidig sætte nonleathal dam op til 3d8 eller 4d8, for 2d8 er altså ikke meget og kloroform er hurtigtvirkende i virkeligheden - hvilket jeg mener bør afspejles her.
Sætter du dam til 4d8 og fiktiv DC til 10, synes jeg det passer bedre.

Jeg ved godt at jeg før har haft problemer med at læse alt hvad Mr Red skriver...

men...

Gezmo wrote:Mmm og man kunne også bare lade være.

Jeg undrer mig altså over jeres udsagn. Hvis man vil bedøve nogle for at bortføre dem (f.eks. vores stakkels prinsesse) så er grapple checks ikke svære at lave - og hvis giften samtidig gav 4d8 (hvilket den tilsyneladende ikke kommer til) - og så synes jeg giften er utroligt effektiv. Man går for fanden da heller ikke over i en kamp til stor ogre med en klud og siger: "Læg dig lige ned så jeg kan give dig denne klud for munden indtil du besvimer". Kloroform er noget man bruger overfor forholdsvis svage mænd/kvinder som man vil bortføre/kidnappe/skære struben over på og drikke blodet. Der er grapple altså ikke problemet!

Og der er stadig det med at der intet save er. Det synes jeg skal koste mere. Simpelthen.

jeg mener... Står der ikke ordret i den øverste klumme "Det skal altså koste mere. Så simpelt kan det siges."?

og i den næste klumme "Og der er stadig det med at der intet save er. Det synes jeg skal koste mere. Simpelthen."?

Mens der nedenunder står "Men prisen er i og for sig ligegyldig form mig. Den kan koste 300 gp hvis det er det der bestemmes. Det gør den bare ikke mere attraktiv."?

Og er det ikke lidt selvmodsigende... - undskyld hvis mine øjne fejler endnu engang, jeg har ikke briller på..

Gezmo wrote:Nørregaard. Vi kan hurtigt blive enige om at Kloroform er ubrugelig game mechanics mæssigt, men bør dette afspejles i prisen? Det synes du jo så. Kloroform bliver aldrig en gift der er nyttigt, simpelthen fordi der er meget nemmere måder at uskadeliggøre folk på. Det var ikke det jeg snakkede om. Kloroform er en ikonisk måde at uskadeliggøre folk på og det var det jeg pegede på. Ja, det er faktisk noget man oftest bruger mod små, uskadelig kællinger som Gorm. Man bruger den ikke på en stor granvoksen brøleabe. Ham tæver man ned med et eller andet våben.

Men prisen er i og for sig ligegyldig form mig. Den kan koste 300 gp hvis det er det der bestemmes. Det gør den bare ikke mere attraktiv.
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Thu 11 Dec - 17:33

Exclamation Hmm hvor er 180 grader smileyen? clown
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Gezmo Thu 11 Dec - 18:08

Hvad er det du vil sige, Kim? Jeg har argumenteret for at jeg synes den skal koste mere. Ja det er rigtigt. Skarpt set (uden briller, jeg er imponeret). Derfor kan jeg jo sagtens sige at Nørregaard kan sætte prisen, som han vil. Hvis han mener den skal koste 300, fint! Jeg er uenig, men fred være med det. Det gør bare ikke giften sjovere, for den er jo som sådan ubrugelig (hvilket flere har været fremme med som argument for at den skulle være billig...). Jeg er intet problem med at den er billig, jeg er bare ikke enig. Det er ikke svært at forstå - selv uden dine nye læsebriller.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Thu 11 Dec - 18:22

Tjae... det jeg vil sige er vel bare noget i stil med 180....

superagurk wrote:
Gezmo wrote:Du kan jo være uenig ligeså tosset du vil, men 400 gp er for lidt for denne gift. Den er meget effektiv, hvis du vil bedøve bestemte personer og der er INTET save! Det skal altså koste mere. Så simpelt kan det siges. Så kan du samtidig sætte nonleathal dam op til 3d8 eller 4d8, for 2d8 er altså ikke meget og kloroform er hurtigtvirkende i virkeligheden - hvilket jeg mener bør afspejles her.
Sætter du dam til 4d8 og fiktiv DC til 10, synes jeg det passer bedre.

superagurk wrote:
Gezmo wrote: Men prisen er i og for sig ligegyldig form mig. Den kan koste 300 gp hvis det er det der bestemmes. Det gør den bare ikke mere attraktiv.
- og så kan vi lade det være ved det bounce

Derudover så har jeg nok ikke tænkt mig selv at bruge kloroform.. men umiddelbart så er min mening at kloroform istedet bør være ligeså ineffektiv som den er på nuværende tidspunkt.. og prismæssigt, så kunne den måske godt være billigere, men det er jeg lidt ligeglad med..

- Som det er nævnt flere gange, så skal giften ikke være så effektiv at det er den der ligger de store drenge ned.. Giften er low lvl, dvs næsten ikke aktuel for vores party - mm vi er meget opfindsomme (go loblo)
Giften er jo speciel, og den bruges nok ikke i kamp, tilgengæld kan den sikkert bruges mod et "unaware" target uden de helt store problemer (i første runde) dvs kloroformen kan sikkert slå en low lvl gut/tøs ud, eller evt. en fordrukken eller såret soldat (uden man larmer / tiltrækker opmærksomhed).. Hvilket jeg synes er fair nok..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Wordenskjold Thu 11 Dec - 19:53

Gezmo wrote:Nørregaard. Vi kan hurtigt blive enige om at Kloroform er ubrugelig game mechanics mæssigt, men bør dette afspejles i prisen? Det synes du jo så. Kloroform bliver aldrig en gift der er nyttigt, simpelthen fordi der er meget nemmere måder at uskadeliggøre folk på. Det var ikke det jeg snakkede om. Kloroform er en ikonisk måde at uskadeliggøre folk på og det var det jeg pegede på. Ja, det er faktisk noget man oftest bruger mod små, uskadelig kællinger som Gorm. Man bruger den ikke på en stor granvoksen brøleabe. Ham tæver man ned med et eller andet våben.

Men prisen er i og for sig ligegyldig form mig. Den kan koste 300 gp hvis det er det der bestemmes. Det gør den bare ikke mere attraktiv.

Hehe - du sagde 'Brøleabe'
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Thu 11 Dec - 19:58

Brøleaber har faktisk hvide testikler! ... Altså dem af dem der "hanner"

https://i.servimg.com/u/f78/11/98/43/07/broele10.jpg
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Gezmo Thu 11 Dec - 20:11

Tjae... det jeg vil sige er vel bare noget i stil med 180....
Helt ærligt Kim. Hvordan kan det være 180 at sige: "Jeg synes giften skal være dyrere, men hvis den ikke bliver det er det også fint nok med mig. Jeg er i og for sig ligeglad!" Vis mig hvor de 180 er! Vis mig det.

Derudover kan jeg selv se at der er noget der kan misforstås i det du har fremhævet. Nemlig at jeg mener at giften er effektiv til at starte med i denne tråd. Det der menes er at den er effektiv i virkeligheden. Det er den dog ikke i D&D.

I øvrigt har jeg et forslag til hvordan Chloroform kunne se ud for at være mere attraktiv:

Chloroform
Level 8 poison, Inhaled*; Save None (Priced as DC 10)
_____________________________________________
Frequency 1 round (-); Effect 2 str and 2 dex ; Cure -
Special If a person inhales chloroform for five consecutive rounds he falls unconscious for 5d10 minutes. If the person stops inhaling the poison before the five rounds are complete he will need to inhale it for an additional amount of rounds equal to the rounds he does not inhale it (until maximum 5 rounds). He regains 2 str and 2 dex per round after stopping inhaling the chloroform.

Dette er blot et forslag og det kan naturligvis ændres, men jeg synes det virker mere logisk på denne måde, da det så ikke ændrer på om man har 120 hp eller 5 hp. Dermed bliver giften væsentlig mere attraktiv - og sjovere at bruge. Hvad siger I til det?
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Thu 11 Dec - 20:34

Gezmo wrote:
Tjae... det jeg vil sige er vel bare noget i stil med 180....
Helt ærligt Kim. Hvordan kan det være 180 at sige: "Jeg synes giften skal være dyrere, men hvis den ikke bliver det er det også fint nok med mig. Jeg er i og for sig ligeglad!" Vis mig hvor de 180 er! Vis mig det.

Hvis du skal have hjælp til at læse hvad du selv har skrevet, så argumenterer du først for at giften er for billig fordi den er for effektiv.. og du er ret klar i den formulering om at giften simpelthen er for billig!.. Derefter begynder du at sige at giften ikke er attraktiv nok, men at du er ligeglad med prisen!

Hvis det ikke er noget der ligner en 180'r så undskyld mig... ... Men jeg kan også opfatte det på denne her måde...

Du har ingen holdning til Kloroform giften som den blev præsenteret, men du har en helt anden opfattelse af hvordan kloroformgiften skal være, men så synes du at prisen for den gift der blev præsenteret er for billig... ?

... cat

- Men nok om hvad mr. red mener.. jeg synes at det er næsten ligeså svært at finde rundt i som Frankerens posts, og vil derfor blande mig uden om det ... for nu...

Det jeg selv mener er:
Kloroform, jeg synes det er fint at have en billig kloroform med begrænset effektivitet.. Derudover så er Pivs seneste version et ok forslag.. bortset fra at jeg stadig vil mene at en med 5 hp bør være lettere at slå i søvne end en med 120... især når man ikke får noget save... Man kunne overveje en modifikation der hedder at man skal inhalere det i et antal ture baseret på ens number og HD.. .. men jeg vil nok hellere holde mig udenfor denne diskussion til at starte med, da jeg egentlig har det fint med den første form for kloroform..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Gezmo Thu 11 Dec - 21:26

SÅ LÆS DOG HELE INDLÆGGET I STEDET FOR KUN AT LÆSE DEN FØRSTE DEL!!!

HVIS du havde læst hele indlægget, SÅ havde du også læst dette:
Derudover kan jeg selv se at der er noget der kan misforstås i det du har fremhævet. Nemlig at jeg mener at giften er effektiv til at starte med i denne tråd. Det der menes er at den er effektiv i virkeligheden. Det er den dog ikke i D&D.

Jeg er fuldt ud klar over at jeg ikke udtrykte mig klart nok i starten. Jeg synes ikke denne gift er effektiv i Nørregaards version, men det er den i virkeligheden. Derfor foreslog jeg at den skulle hæves til 4d8 til at starte med for at være mere effektiv. Da den DESUDEN ikke har noget save bør den derfor også være dyrere. Nørregaard er ikke enig. Punktum. JEG HAR IKKE ÆNDRET MIN HOLDNING!

Derefter begynder du at sige at giften ikke er attraktiv nok, men at du er ligeglad med prisen!
Du er simpelthen nødt til at lade være med dreje mine ord på den måde, Kim. Det klæder dig ikke. Jeg sagde at nørregaard kan holde prisen som han vil, da det ikke har den store betydning. Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at dette emne var vigtigt. Så lad være med at give ordene en betydning de ikke har.

Som alternativ har jeg nu foreslået en ny version. Jeg synes Kloroform skal attraktiv både for low lvl og high lvl og det giver et forkert billede med hp. Efter min mening.

MEN i og for sig er det ikke vigtigt, for denne gift er ikke ligefrem noget jeg har tænkt mig at beskæftige mig med i spillet. Så har vi vidst kogt nok suppe på det.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Thu 11 Dec - 21:57

1: Jeg har læst det hele - og citeret det hele .. men det kan jeg jo ikke blive ved med at gøre igen og igen

2: Vi spiller ikke i virkeligheden, normalt kan man ikke kaste magi (tror jeg) .. ikke desto mindre, Kloroform er mere effektiv i virkeligheden .. Ja det tror jeg gerne, men en kniv i struben eller en kølle i hovedet er som regel også mere effektiv i virkeligheden.. Så jeg kan ikke se at der er et problem med at det samme gør sig gældende med Kloroform...

3:
Gezmo wrote:
Jeg er fuldt ud klar over at jeg ikke udtrykte mig klart nok i starten.
Så accepter det, og lad være med at brokke dig over at folk ikke forstår hvad du tænker

4:
Gezmo wrote:
Som alternativ har jeg nu foreslået en ny version. Jeg synes Kloroform skal attraktiv både for low lvl og high lvl og det giver et forkert billede med hp. Efter min mening.

Det er også fint med et konstruktivt forslag... men jeg kunne nu godt lide den første form..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Gezmo Thu 11 Dec - 22:23

1: Jeg har læst det hele - og citeret det hele .. men det kan jeg jo ikke blive ved med at gøre igen og igen
Det dér er jo direkte løgn Kim.

Så accepter det, og lad være med at brokke dig over at folk ikke forstår hvad du tænker
Jamen er det ikke det jeg gør? Det er jo dig der tilsyneladende ikke kan se dette kim. Og nej Kim jeg brokker mig ikke over 'folk'. Jeg er bare hovedrystende over dit ufattelige snævre syn. Det virker som om du kun ser det du vil.

2: Vi spiller ikke i virkeligheden, normalt kan man ikke kaste magi (tror jeg) .. ikke desto mindre, Kloroform er mere effektiv i virkeligheden .. Ja det tror jeg gerne, men en kniv i struben eller en kølle i hovedet er som regel også mere effektiv i virkeligheden.. Så jeg kan ikke se at der er et problem med at det samme gør sig gældende med Kloroform...
Flot. Virkelig flot. Sammenhængen er absolut ikke-eksisterende.... Jeg forklarede blot at da jeg snakkede om Kloroform som effektiv snakkede jeg om IRL. Det var ikke åbenlyst hvilket jeg beklager. Men hvorfor skal du blande dette sammen med andre ting? Kan du ikke holde fokus på emnet? Derudover synes jeg rent faktisk at kloroform skal være mere effektiv, men igen har dette da intet at gøre med knive og/eller køller.

Jeg gider simpelthen ikke forklare dette længere kim. Nu er du på egen hånd.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Wordenskjold Thu 11 Dec - 23:35

LOL!

LOL!

I er for sjove. Laughing

Jeg overvejede lige om man skulle rule at chloroform giver 20% af målets hp i nonlethal dam pr runde man pinner målet med giften. I så fald skal den nonlethal dam der gives regenereres ret meget hurtigere end normalt, noget i stil med 2 i runden. Hvis man så til gengæld kommer under 0, er man bevidstløs i 1d4 timer.

Så bliver den mere effektiv, men den bliver så osse tilsvarende dyrere.

Husk på, at det tager stadig to runder, hvor målet skal grapples og pinnes, og derefter op til 5 runder, hvor ofret hele tiden har mulighed for at slippe væk.

Var det noget?
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Fri 12 Dec - 9:21

Gezmo wrote:
Flot. Virkelig flot. Sammenhængen er absolut ikke-eksisterende.... Jeg forklarede blot at da jeg snakkede om Kloroform som effektiv snakkede jeg om IRL. Det var ikke åbenlyst hvilket jeg beklager. Men hvorfor skal du blande dette sammen med andre ting? Kan du ikke holde fokus på emnet? Derudover synes jeg rent faktisk at kloroform skal være mere effektiv, men igen har dette da intet at gøre med knive og/eller køller.

Jeg gider simpelthen ikke forklare dette længere kim. Nu er du på egen hånd.

- Tak, for der er sgu meget af det du siger der ikke giver nogen mening hvis du nu selv læste dine og mine posts igennem...
Du brokker dig (piver) usandsynligt meget for en der har erkendt at han ikke har formuleret sig ordenligt... En ting er dog sikkert..
Der blev oprindeligt snakkede om en Kloroform i/til D&D... Men du snakker om Kloroform I Real Life ? - Så ved jeg sgu ikke hvem der ikke kan holde fokus på emnet.. undskyld mig...

Jeg var af den opfattelse af at du gerne ville have Kloroform i D&D til at være mere realistisk i hh. til real life - hvorfor jeg argumentere for at det ikke er tilfældet med de fleste af tingene vi spiller med... ... Men hvis du bare har skvadret løs om IRL og i D&D uden at du ville drage paralleller.. så kan jeg godt se at jeg har skrevet endnu engang uforkuseret nonsens..


Last edited by superagurk on Fri 12 Dec - 9:46; edited 1 time in total
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Fri 12 Dec - 9:27

Mht... D&D versionen af Kloroform...

Så har jeg det fint med at den bare dealer noneleathal dam, som oprindelig forslået..

Alternativt skulle man lave den save baseret:
Så den ikke gav noget dam, men man blev unconsious hvis man failede sit save...

Saved kunne være DC 5 fortitude, som stiger med +3 hver runde hvor man fortsat inhalere kloroformen... På den måde ville den minde lidt mere om IRL hvis der er nogen der ønsker dette...
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Gezmo Fri 12 Dec - 10:15

Jeg overvejede lige om man skulle rule at chloroform giver 20% af målets hp i nonlethal dam pr runde man pinner målet med giften. I så fald skal den nonlethal dam der gives regenereres ret meget hurtigere end normalt, noget i stil med 2 i runden. Hvis man så til gengæld kommer under 0, er man bevidstløs i 1d4 timer.

Så bliver den mere effektiv, men den bliver så osse tilsvarende dyrere.

Husk på, at det tager stadig to runder, hvor målet skal grapples og pinnes, og derefter op til 5 runder, hvor ofret hele tiden har mulighed for at slippe væk.

Var det noget?
Jeg synes dette forslag er glimrende. Jeg tænkte i øvrigt at ved at give (meget kortvarig) dex og str dam kunne man "simulere" at personen der inhalerer kloroform bliver svækket og omtumlet efterhånden som han inhalerer mere af det og til sidst bliver bevidstløs. Dette vil gøre det nemmere at holde et grapple over tid og er faktisk også hvad der sker i virkeligheden.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by superagurk Fri 12 Dec - 10:51

Wordenskjold wrote:Jeg overvejede lige om man skulle rule at chloroform giver 20% af målets hp i nonlethal dam pr runde man pinner målet med giften. I så fald skal den nonlethal dam der gives regenereres ret meget hurtigere end normalt, noget i stil med 2 i runden. Hvis man så til gengæld kommer under 0, er man bevidstløs i 1d4 timer.

Så bliver den mere effektiv, men den bliver så osse tilsvarende dyrere.

Husk på, at det tager stadig to runder, hvor målet skal grapples og pinnes, og derefter op til 5 runder, hvor ofret hele tiden har mulighed for at slippe væk.

Var det noget?

Tjae jeg antager med det samme at vi taler om en D&D version af Kloroformen, når det så er sagt, så er det da en meget sjov version.... Jeg er dog ked af at man skal til at operere med flere former for none leathal dam...

... Jeg forestiller mig her at Beor Sarge pinner en fjende, Loblo holder Kloroform i fjæsset på fjenden, og diverse andre står og tæver på ofret samtidig .. for at få ham bevistløs hurtigere...
... Det bliver lidt rodet..

Derfor synes jeg at man bør holde sig til en type none leathal dam, og evt. til en "unconsiusness - Faktor" - I den sammenhæng synes jeg det er fair nok at ofret ligger sig bevistløs i 1d4 timer når ofret har inhaleret kloroform i 5 ture/runder i træk.. .. Hvis ofret når 0 HP inden de 5 ture, så er det bare lettere at holde ofret de sidste "ture/runder"
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Poison - Page 2 Empty Re: Poison

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum