Rollespils-nørderi!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Nonlethal damage

+2
superagurk
Wordenskjold
6 posters

Go down

Nonlethal damage Empty Nonlethal damage

Post by Wordenskjold Mon 15 Dec - 23:36

Jeg har i forbindelse med mine overvejelser over den fortsatte campaign kigget lidt på nonlethal damage.

Det er meningen at det skal kunne bruges til at slå folk ud, så de bliver nede i nogle timer. Samtidigt bruger jeg det til damage fra elementer (Snestorme, ørkener osv.) og ville osse gerne benytte det til en række gifte. I den forbindelse vil jeg gerne ændre den måde regeneration af NLD foregår.

Når man er under 0 hp (Inkl. NLD) regenererer man som hidtil 1 hp i timen. Husk at ens maksimale antal negative HP er det samme som ens constitution score.

Når man er over 0 hp regenererer man 1 hp pr. con modifier hvert 10. minut, dog kun når samtlige effekter, der har forårsaget NLD er overstået.

Ekempel:
Gruppen er ved at krydse en bjergkæde. De har fundet en rar varm og hyggelig hytte. Det er koldt udenfor. Bëor er gået ud i en snestorm for at kigge efter bjørne. 4½ minut senere finder Chez ham liggende lige uden for døren, livløs af kulde. (Bëor er på -4 hp, og har kun taget NLD) De tager ham indenfor, og efter 4 timer vågner han op. Herefter begynder han at indtage velsmagende suppe (Eksperilix's opskrift) og varm the, og så beguynder det at gå stærkt. Han regenererer 4 hp hvert 10. minut, og endda lidt mere hvis han rager. (Man får varmen af at rende rundt og fægte med armene mens man brøler som et vildt dyr.)

Er der nogen der er MEGET imod dette?
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Nonlethal damage Empty Re: Nonlethal damage

Post by superagurk Tue 16 Dec - 8:31

JA! .. eller nej, jeg er egentlig ligeglad.. det giver fin mening og rent GM ændrer det ikke så meget på hvad vi vil opleve under kampe og den slags..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Nonlethal damage Empty Re: Nonlethal damage

Post by Gezmo Tue 16 Dec - 9:00

Tjah jeg kan heller ikke rigtigt sige hverken for eller imod (og dermed bliver det vel et ja?) da jeg ikke kan se at det ændrer det helt store. Det eneste jeg kan se er at det måske ikke giver så god mening hvis man er blevet slået mange gange i hovedet med en led sap. Det giver til gengæld fin mening i dit eksempel (altså element skade kan regenereres hurtigt hvis man har de rigtige forhold)
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Nonlethal damage Empty Re: Nonlethal damage

Post by Flejno Tue 16 Dec - 10:49

fin med mig
Flejno
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1321
Join date : 2007-12-16
Age : 41

Back to top Go down

Nonlethal damage Empty Re: Nonlethal damage

Post by Gezmo Tue 16 Dec - 13:01

Hmm det her kan da ikke passe! Vi kan ikke bare være enige og så er alt fryd og gammen. Kom nu med nogle indlæg jeg kan sætte mig imod!
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Nonlethal damage Empty Re: Nonlethal damage

Post by superagurk Tue 16 Dec - 13:27

Du har IKKE RET!

Derudover så snakker vi vel om at man healer none leathal dam hurtigst når man "rester" .... Altså .. er man bevistløs.. så "rester" man ikke... ihverttilfælde ikke med vilje.. Når man kommer til sig selv /over 0 hp.. så healer man lidt hurtigere - som forslået...

Men det vil stadig give mest mening at man healer hurtigst når man virkelig får lov at "reste" (hvilket også er eksemplet givet med Bøar), mens man måske healer lidt langsommere hvis man vågner op og bliver tæsket ud på en march!... og jeg synes det er MEGET VIGTIGT at folk er enige i dette!
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Nonlethal damage Empty Re: Nonlethal damage

Post by Wordenskjold Tue 16 Dec - 13:32

Jeg er uenig i alt det der er skrevet indtil nu. Inklusiv min egen post. No
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Nonlethal damage Empty Re: Nonlethal damage

Post by Gezmo Tue 16 Dec - 13:55

Kim har ret i at det er fint man healer NLD når man hviler (og er ved bevidsthed) mens man skal heale væsentligt langsommere hvis man er nødt til at arbejde/slå på tæven. Dette er i øvrigt det samme som med healing af normal dam.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Nonlethal damage Empty Re: Nonlethal damage

Post by Quang Tue 16 Dec - 16:44

jeg er helt enig, men hvorfor er det altid stakkels lille søde nuttede Bëor det går ud over...? Smile
Quang
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1522
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Nonlethal damage Empty Re: Nonlethal damage

Post by Flejno Tue 16 Dec - 17:33

spank-monkey ? prügelknap ? Vores store lille bitch ? Hvem fanden skulle det ellers være ... ?
Flejno
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1321
Join date : 2007-12-16
Age : 41

Back to top Go down

Nonlethal damage Empty Re: Nonlethal damage

Post by Gezmo Tue 16 Dec - 19:09

stakkels lille søde nuttede Bëor
Se det var jo sådan noget jeg kunne have skrevet i en nedgørende og ubehagelig mening... men når Gorm ligefrem selv skriver det må der jo være noget om snakken! Altså den snak der siger at Bëor er en fesen stodder, som skriger som kælling (og dermed ER en kælling) og løber væk med skørterne flagrende om benene, når vi møder den mindste smule modstand.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Nonlethal damage Empty Re: Nonlethal damage

Post by AskHL Tue 16 Dec - 20:45

Jeg er uenig i alt det der er skrevet indtil nu. Inklusive min egen post.

Aha!

Nonlethal damage Grammar-nazi
(okay, så det er ikke netop grammatik...)

Hvordan er det, kan man ikke hurtigt ryge ned på minus mange nonlethal hit points? Hvis man ligger med ansigtet nedad i en klud med kloroform, hvad sker der så? Eller hvis man bliver slået nogle flere gange med en sap. På et tidspunkt må det vel næsten blive til lethal damage. Men det er der måske egentlig regler for i forvejen...
AskHL
AskHL
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 397
Join date : 2007-12-16

Character sheet
Name: Ask Hjorth Larsen
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Nonlethal damage Empty Re: Nonlethal damage

Post by Wordenskjold Tue 16 Dec - 21:48

Grammar Nazi always prevails.

He banishes bad grammar to the land of wind and ghosts.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Nonlethal damage Empty Re: Nonlethal damage

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum