Rollespils-nørderi!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Metamagic

+2
superagurk
Wordenskjold
6 posters

Go down

Metamagic Empty Metamagic

Post by Wordenskjold Mon 22 Jun - 14:48

Så er der nye regler for Metamagic.

Kontakt mig for nærmere info!
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by superagurk Mon 22 Jun - 15:47

Dette er mig der kontakter dig via forum!

Kim til GM!!
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by Gezmo Mon 22 Jun - 19:56

'Allo 'Allo! Jeg vil også gerne have privilegiet af at kontakte dig gennem vores udmærkede forum.

GM, kom ind!
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by AskHL Mon 22 Jun - 21:12

Jeg tror ikke på at du har nye regler for metamagi medmindre du viser os dem!
AskHL
AskHL
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 397
Join date : 2007-12-16

Character sheet
Name: Ask Hjorth Larsen
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by Flejno Mon 22 Jun - 21:22

Jeg har også nye regler til metamagic - selv lige lavet dem. Kontakt mig for nærmere info. .... ... *idiot statement*
Flejno
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1321
Join date : 2007-12-16
Age : 41

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by Quang Tue 23 Jun - 13:02

jeg vil hellere spille efter Franckers regler... Smile
Quang
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1522
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by Wordenskjold Tue 23 Jun - 16:27

Dammit!

Ok, dette burde jeg jo have forudset, så her kommer hovedlinierne i de nye metamagic regler.

Jeg vil lægge ud med at slå fast at dette er et eksperiment.

Metamagic vil fortsat kunne bruges som hidtil, men der kommer også en ny anvendelsesmulighed. Mine tanker bag det er, at Metamagic i bund og grund er en fesen ting, som ingen gider at bruge feats på, fordi det ikke rigtigt kan betale sig. Jeg tror vist ikke der er andre end Franckeren, der har metamagic feats, og det er kun fordi det passer ret godt til hans character-type. Har du overhovedet brugt dem endnu?

For fremtiden kan man i visse situationer bruge metamagic spontant uden at ofre en højere spell slot. Nu tænker alle noget i stil med "Nøøj, det er da plat - nu bliver det vildt overpowered." Men nej, det har naturligvis en anden pris. For at bruge metamagic spontant skal man klare et vanskeligt roll. (Lidt mindre vanskeligt med 'Lette metamagics' og små spells, lidt mere vanskeligt med 'Tunge metamagics' og større spells.) Fejler man dette roll vil det have mere eller mindre ubehagelige konsekvenser. (Alt lige fra en mærkelig kløe på ryggen til den klassiske situationen, hvor alt hvad der er tilbage af gruppens troldmand er et "Smoking pair of wizards boots")

Det er meningen at Spontan Metamagic er en slags last resort - ikke noget man bruger hele tiden.

Detaljerne kommer på et senere tidspunkt.

Det skal bemærkes at Gorm har valgt at spille efter Franckerens regler - Det er da fint hvis han hellere vil det. Jeg skal bare lige gennemgå dem først rabbit
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by Gezmo Tue 23 Jun - 17:59

Tjoe det lyder i hovedtræk ok, men spørgsmålet er så hvordan man bestemmer at "nu må man bruge metamagic feats på en federe måde"? Jeg mener: det er vel en smule underligt, hvis det er sådan at man er lavt i hit points (hvis det f.eks. er kriteriet) og "poof" så kan pludselig nogle vildt fede ting (hvis man klarer terningslaget).

Vi skal passe på at det ikke kommer til at virke for kunstigt og derved kunne ødelægge kampene en smule.

EDIT: Oooohh jeg tror der kan komme en god diskussion ud af denne tråd Basketball
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by Wordenskjold Tue 23 Jun - 20:37

Som sådan er der ikke nogen begrænsninger for hvornår man kan bruge det. Der er dog en masse modifiers til slaget, som spillerne ikke kender.

Der er desuden ikke så meget diskussion i denne tråd. Spillerne kan da afgøre om det er noget de kunne tænke sig at benytte sig af. Mobs er allerede udstyret med balladen! affraid
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by superagurk Wed 24 Jun - 0:05

Kællinger..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by Quang Wed 24 Jun - 8:35

hmmm... jeg tror hellere jeg vil bruge Nørregaards regler efter at have hørt dem. Jeg synes de lyder ok, men det skal satme være svært at klare et roll for at maximize sin vildeste spell.
Måske man også skulle bruge en form for fokus dims. En krystal e.l.

Der er også for få castere der bruger stave, hvad med at lade dem indgå på en eller anden måde?
Quang
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1522
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by Gezmo Wed 24 Jun - 8:45

Wordenskjold wrote:Som sådan er der ikke nogen begrænsninger for hvornår man kan bruge det. Der er dog en masse modifiers til slaget, som spillerne ikke kender.

Der er desuden ikke så meget diskussion i denne tråd. Spillerne kan da afgøre om det er noget de kunne tænke sig at benytte sig af. Mobs er allerede udstyret med balladen! affraid

Og du synes ikke reglerne skulle diskuteres med os før du begyndte at give dem til mobs? Jeg synes ærligt talt at hvis nogen får den ide at nogle regler skal modificeres, slettes etc. så bør vi diskutere udseendet af disse regler alle sammen her på forum først. Det er vel det, det er her for.

Jeg må indrømme at jeg ikke giver meget for bare at trukket regler ned over hovedet "og så kan du jo bruge dem hvis du vil, for andre bruger dem allerede". Så er de regler ikke fem potter pis værd.

Så derfor: lad os først diskutere hvordan regler skal se ud - og så kan det da være at Nørregaards forslag går uændret igennem.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by Wordenskjold Wed 24 Jun - 9:57

Well well, lad os lige slå en ting fast her...

De regler vi diskuterer her på Forum gælder *Spillere*. Regler for mobs bliver på intet tidspunkt taget op - Hvis jeg skulle sidde og forhandle hver eneste gang jeg skulle bygge et encounter ville jeg jo ikke få lavet andet.

Sagt på en anden måde - Det er ikke dig, der får dem trukket ned over hovedet - Det er jeres modstandere!
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by Gezmo Wed 24 Jun - 11:10

Det giver jo ingen mening. Regler gælder vel både for spillere og for mobs? Ellers så begynder vi da at komme i noget der kan blive meget langhåret...

Reglerne bør være lige for alle (uden at lyde alt for kommunistisk...), så jeg synes ikke det giver nogen særlig mening at du indfører specielle regler for mobs som måske/måske ikke kommer til at gælde for spillere. Det er jo noget helt andet når du i et specifikt encounter vælger at nogle særlige ting skal foregå grundet den videre handling. Som eksempel har jeg da intet imod at et par mobs svinger sig frygtløst ud over en femetagers bygning og lander i gyden og derved omringer spillerne uden at skulle slå for det (eller noget i den retning). Eller at en mob kan bruge en eller anden artifact i et encounter uden feats/skill points/whatever fordi det passer godt ind. Men deciderede regler som mobs kan bruge gennem alle encounters bør også gælde for spillere - og omvendt.
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by Wordenskjold Wed 24 Jun - 11:30

Gezmo wrote:Det giver jo ingen mening. Regler gælder vel både for spillere og for mobs? Ellers så begynder vi da at komme i noget der kan blive meget langhåret...

Reglerne bør være lige for alle (uden at lyde alt for kommunistisk...), så jeg synes ikke det giver nogen særlig mening at du indfører specielle regler for mobs som måske/måske ikke kommer til at gælde for spillere. Det er jo noget helt andet når du i et specifikt encounter vælger at nogle særlige ting skal foregå grundet den videre handling. Som eksempel har jeg da intet imod at et par mobs svinger sig frygtløst ud over en femetagers bygning og lander i gyden og derved omringer spillerne uden at skulle slå for det (eller noget i den retning). Eller at en mob kan bruge en eller anden artifact i et encounter uden feats/skill points/whatever fordi det passer godt ind. Men deciderede regler som mobs kan bruge gennem alle encounters bør også gælde for spillere - og omvendt.

Hvis det er frihed, lighed og broderskab du er efter, kan du finde det på Cuba. Det påstår de ihvertfald. Very Happy

Jeg har altid kørt med lidt andre regler for mobs - Jeg sidder ikke en time og slår terninger for stats og hp når jeg skal lave et encounter med en wizard I skal nakke. I stedet bygger jeg den gældende mob på en spændende og udfordrende måde. (For jer, altså) Det har så den ekstra effekt at spillerne ikke kan metagame (hvilket mange af dem er særdeles tilbøjelige til, undertegnede inklusive) nær så meget.

Måske kunne vi lave en ny kommunisme-tråd og fortsætte denne samtale der, så vi kan komme tilbage til det egentlige emne for denne tråd: Udvidede metamagic regler.

Det, at bruge metamagic på den nye måde jeg foreslår bliver på ingen måde umuligt - Det skal kunne lade sig gøre i 'dagligdagen' men hvis man begynder at tage chancer med høj-level spells og store metamagics vil straffen for at fejle være tilsvarende grimmere end hvis man fejler på at caste en 'still' eller 'silent' magic missile. Jeg ser stadig frem til det førnævnte par rygende troldmandsstøvler, der står tilbage hvor MFC's elver befandt sig ganske få øjeblikke tidligere...

Sonja wrote:Der er også for få castere der bruger stave, hvad med at lade dem indgå på en eller anden måde?
Gorm, du har ganske ret. Dette skyldes at ingen har læst kapitlet med stave igennem. Hvis nogen havde læst det, ville de bruge dem. Jeg vil straks undersøge mulighederne for at inkludere stave i Metamagic reglerne på en eller anden måde.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by Flejno Thu 25 Jun - 10:44

stave og rods er fine som de er - faktisk mere end fine - jeg kender en person som lidt har tænkt sig at at crafte rods / staves ... staves når level'et er til det .... rods snarest muligt ... for de er lidt niceren
Flejno
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1321
Join date : 2007-12-16
Age : 41

Back to top Go down

Metamagic Empty Re: Metamagic

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum