Rollespils-nørderi!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

3 posters

Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Wordenskjold Mon 13 Oct - 20:56

Dette kan ikke længere lade sig gøre, idet channel energy har overtaget den rolle.

Channel energy plus spontan conversion bliver for meget.

/GM
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Gezmo Mon 13 Oct - 20:59

I det hele taget er clerics blevet helt sindssyge i pathfinder. Jeg forstår ikke helt hvad grunden er til at man synes de skal have MERE healig. Som om de ikke var en omvandrende bandage i forvejen.

Man kunne også bare tage channel energy fra i stedet for spontan casting?
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Wordenskjold Mon 13 Oct - 21:12

Nej, det synes jeg bestemt ikke.

Channeling healing er netop til, for at en cleric ikke KUN skal heale. Før var det tit nødvendigt for en cleric at konvertere alle sine spelle til healing, for at holde party'et gående.

Med de nye regler, er der bred enighed om at partyet kan holde længere uden at skulle reste efter "The 15-minute adventuring day".

Tænk på, at prisen for at en cleric havde meget healing er at de ikke kan andet. Derfor skal de væleg mellem at bruge deres spells på sjove ting, eller at bruge dem på det samme hele tiden.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Wordenskjold Mon 13 Oct - 21:14

Til gengæld overvejer jeg muligheden for at en cleric kan konvertere til domain spells i stedet for healing. Det har der været gode erfaringer med på blandt andre pathfinder-users.

Dette gør blandt andet, and en cleric med en god, der har healing domain, vil være en bedre healer, hvorimod en cleric af en solgud vil kunne mere med lys og den slags. Det skulle så gerne bevirke, at en cleric ikke længere bare er en cleric, men at hans tro spiller en rolle for hans game-mechanics...
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Gezmo Mon 13 Oct - 21:21

hmm det lyder så heller ikke dumt. jeg tænkte netop på, at det med at kunne konvertere sin spells til noget bestemt kan være en fordel - og måske for meget at tage helt væk. At ændre spontan casting til noget andet end healing lyder slet ikke ringe
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by superagurk Mon 13 Oct - 21:38

hmm jeg kan også godt lide idéen om at gøre clerics stærkere i deres Domain - spell /abilities fremfor at de alle skal være healers ... men jeg er ikke helt med på hvor vilde clerics i så fald vil blive, som individualister.. Jeg mener clerics har jo altid været vilde, men deres funktion som healere har også altid være åbenlys..

Dvs .. clerics har været meget powerfull hvilket har opvejet den kedelige funktion som healere..

Hvor-om alting er, så vil jeg (når jeg skal være HM/eller hvis jeg var) altid kræve at clerics skulle efterleve kravene fra deres guder og måske ville det ikke altid være lige let at få alle typer spells af sin gud... dvs.. en god gud vil nok ikke bare gøre en masse destruction klar/tilgængelig for sine præster.... ved ikke om kan følge mig her.. blot lidt tankespil om hvordan clerics bør rollespilles og hvilke ulemper der bør være forbundet med at få sine spells fra sin gud...
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Wordenskjold Mon 13 Oct - 21:50

Det er allerede indarbejdet, idet en cleric ikke kan caste spells, der strider mod hans alignment.

Og ja, en cleric bør naturligvis til enhver tid efterleve sin alignment.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Gezmo Mon 13 Oct - 21:52

hmm det er farligt at bevæge sig ind på, vil jeg mene. For det første kan det kræve et enormt arbejde for HM og/eller spilleren at få gud-cleric forholdet afstemt alt efter hvilken gud der er tale om: er han god og hjertens-flink, eller er retfærdig, men hård, ond og slesk eller ond og voldelig, etc. etc. Det kan blive meget vanskeligt...

Derudover skal man altså huske på at dette er en voldelig og hård verden. Selv de gode dræber som oftest uden nåde, hvis modstanderen er ond - ligesom Steven Seagal!! Så de fleste guder ser nok gerne at deres små dukke-clerics kan forsvare sig
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Wordenskjold Mon 13 Oct - 21:55

Se min forrige post...
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by superagurk Mon 13 Oct - 22:22

det jeg tænkte var at mere powerfull spells der ikke var domain spells kunne være besværlige at få tildelt ved sine prayer.. kunne være man skulle slå en d20 og man skulle slå højere end spell level ell.lign.. ..

bare en tanke ..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Wordenskjold Mon 13 Oct - 22:38

Nej, det lægger for mange begrænsninger på det.

Deres spell-valg er jo i forvejen begrænset af deres alignment.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Gezmo Mon 13 Oct - 22:49

der er jeg helt enig med nørregaard. clerics er begrænset af deres alignment og som jeg vidst har ytret mening om i andre tråde, synes jeg vi slår rigeligt med d20 i forvejen. Der er ingen grund til at slå d20 for alt... tænk hvis man failede at skide 5% af gangene - og hvad sker der hvis critter når drikker??
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Wordenskjold Mon 13 Oct - 22:51

Jeg failede at skide tidligere idag. (Slog en 1'er igen!)

Heldigvis har jeg en god solid gulvspand og en moppe!
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by superagurk Tue 14 Oct - 8:43

den sidste er vigtig. ... jeg er slet ikke inde i pathfinders regler.. men folk har i henhold til 3.5 tit ytret at clerics har været meget powerfull.. hvis man fjerner deres "healings" - kedelige tjans, så kunne det være at de blev alt for magtfulde og havde for let til spells (i forhold til wiz's) .. men det lyder ikke som om det er nødvendigt at tage foranstaltninger i mod dette..
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Wordenskjold Tue 14 Oct - 8:51

Nej, Clerics bliver aldrig for magtfulde i forhold til Wizards. Der er ingen tvivl om at casting-mæssigt er- og bliver Wizards de bedste. De har de bedste utility spells, de klart bedste kamp spells, og er osse nogenlunde med på buff fronten.

Hele argumentationen for at clerics ikke får spells på samme måde som en wizard (Altså at han skal lære dem) er, at der ikke er nogen mystiske hemmeligheder og mærkelige opskrifter på Cleric spells. En cleric beder til sin guddom (Hvis han har en) om nogle konkrete tjenester - for eksempel at have evnen til at kurere sår eller evnen til at gøre sine allierede stærkere - og de tjenester bliver han så velsignet med af sin guddom.
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by superagurk Tue 14 Oct - 9:09

Jeg er ikke helt uenig.. men jeg kan kun sige... ... fordi det skal siges :

http://www.giantitp.com/comics/oots0007.html
superagurk
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2088
Join date : 2007-12-16
Age : 42

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Wordenskjold Tue 14 Oct - 9:40

Haha... Klassiker
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Gezmo Tue 14 Oct - 13:29

Og hvad mon guden så beder om til gengæld for disse tjenester? puhada det kan blive noget af en regning, der skal betales af! affraid
Gezmo
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2504
Join date : 2007-12-15
Age : 41

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Wordenskjold Tue 14 Oct - 13:53

"What will you sacrifice for this boon?"
Wordenskjold
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2503
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Spontan casting af cure / inflict spells for clerics Empty Re: Spontan casting af cure / inflict spells for clerics

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum